söndag 20 mars 2016

Hålpipa...

Så här ser den ut...

Som spelkonstruktör får man lära sig mycket. Har senaste tiden funderat på hur jag ska göra snygga markörer till mitt senaste spel. Ska inte tråka ut er med detaljer, men det slutade med att jag kom att det bästa var nog att stansa ut dem ur kartong med hjälp av en hålpipa.

Ja, jag visste inte heller vad en hålpipa var förrän jag började dra i det, men det finns en bild på ett här ovan. Det är kort och gott ett don med en cirkelformad egg som man bankar ut former i mjukare material.

Så var det det där med mjuka material. Jag har ju gjort markörer i kartong, men "städet" jag använde var av metall. Så nu saknar min hålpipa en vettig egg. Sönderbankad av oförsiktig onkel. Jag skulle använt en träskiva eller liknande när jag började, men det vet jag nu.

Så nu blir det att bära hundhuvudet ner till den lokala järnhandlaren och hoppas att han har en hålpipa till. Lärdomar kan vara kostsamma på många sätt sägs det,..










Inga kommentarer: