tisdag 5 april 2016

Alla dessa rutor...

Så ska det se ut...

Nätet och näthandel ger verkligen nya fel man  kan göra. För ett par dagar sedan beställde jag lite prylar från en affär i England. I går fick jag ett mycket trevligt, om än lite pinsamt, brev. 

Jag hade tydligen klickat för rutan "Pick up in shop", alltså att jag skulle komma över till affären och hämta varorna. När de såg att jag bor i Sverige blev de lite fundersamma, och det kan man ju förstå. Jag bad om ursäkt och erbjöd mig att betala extra för frakten.

Så idag fick jag ett ännu trevligare brev som berättade att portot kostade så lite så de bjöd på det och att de skulle skicka paketet så fort de hann.

Två saker lärde jag mig av detta. Läs noga vad du klickar på och att det finns artiga och snälla människor på nätet. Skönt att tänka på nästa gång man är tjurig på "trollen". 

Nu slår det mig att jag ändå måste hämta varorna i affären. Det är ju där man hämtar sina paket numera...








Inga kommentarer: