onsdag 20 april 2016

Konsumentonsdag...

Nervlugnande...

Ja ha, då var man igång igen. Dags för nästa krig mot en mobiloperatör. Den här gången var det Tele2, som påstod att de inte fått min uppsägning av abonnemanget, och som sedan begär ytterligare 3 månaders betalning. Jag misstänkte att de skulle spela på att de inte fått min uppsägning, så för säkerhets skull spelade jag in samtalet. Vi brukar inte ha samma syn på vad som sades i förra konversationen, så nu har jag en fil med vårt "muntliga" avtal. Något jag ska se till att ha i framtiden med, så att ingen behöver tvivla.

Hur gick de då? Ja, nu väntar jag på en skriftlig bekräftelse, så att de inte ska kunna skicka fler fakturor med "korrigering" på, utan en klar bekräftelse på att vi är färdiga med varandra. Sedan betalar jag och går vidare i livet.

Resten av dagen har ägnats åt promenad i vårvädret och lite lugnande pyssel. Idag blev det limning och målning av blivande spelpjäser.

Det kändes faktiskt mer verkligt än Tele2...




Inga kommentarer: