onsdag 6 april 2016

Mycket att göra...

Vissa dagar verkar många saker samverka, eller bara hända på samma gång. Idag har jag haft en tur runt Skåne med tåg och buss. Redan på morgonens busstur blev vi avsläppta på baksidan av stationen på grund av en brand.

Under dagen fick jag SMS från min fru som visade att hon hade en rejäl brännblåsa efter en mindre olycka med en svampsoppa och samtidigt behövde hon en ögonläkare av andra själ.

Eftersom närmaste ögonläkare är i Kristianstad bestämde vi att jag skulle ta tåget dit när jag var färdig. På vägen hem frågar tågvärden om det finns någon sjukvårdsutbildad ombord, vilket slutar med att vi sitter fast i Hässleholm i väntan på en ambulans.

Så länge att min fru hinner hämta mig där efter att själv blivit omplåstrad och omhändertagen.

Nu är man hemma och funderar kring regeringens nya förslag att lägga över vissa kostnader för långtidssjukskrivningar på företagen. Känns som om det hänger ihop med allt det andra.

I framtiden får vi nog kalla den 6:e april för de sjuka omständigheternas dag... 









Inga kommentarer: