torsdag 9 juni 2016

Krig och Lek...

Kastvapen...

Idag har det varit lek och tävling på skolan. Alla klasser har mött varandra i ett stationsbaserat system. Min station hette "Yxkastning", och det var vad man skulle göra också. För några elevgrupper blev det en liten besvikelse när de de upptäckte att yxorna i fråga var gjorda av liggunderlag och blompinnar. Men det gladde mig att de blev snopna, och det var också viktigt.

På eftermiddagen var jag med min klass för fika, bollspel och vattenkrig. Eleverna var mest intresserade av vattenkriget, och framförallt tjejerna var beväpnade till tänderna. Med tanke på arsenalens storlek var det ganska skönt att veta att det bara var vatten i dem.

Det bästa  med hela eftermiddagen var inte bara ett stort gäng våta och glada ungdomar, utan glädjen i att se att de fortfarande har så mycket lek i sig, och att de tycker om att göra saker tillsammans.

När jag kom hem idag var jag ganska mör i kroppen efter en hel dag i solen, men roligt var det...



För övrigt passerade den här bloggen 80 000 läsningar idag. Tack alla läsare!


Vattenvapen (tror jag)...

Inga kommentarer: