måndag 1 augusti 2016

Sista veckan på semestern...

Hemma hos mig...

Jag har en dryg vecka kvar på min semester, sedan är det dags att återgå till de vanliga rutinerna. Det ska bli skönt på ett annat sätt. Hörde på nyheterna idag att många har svårt att koppla av på semestern för att man har så mycket man ska göra och så stora förväntningar. Ofta är man tydligen också på resa hela tiden så man hinner inte riktigt vänta på att själen ska komma ikapp.

Själv tycker jag om att vara hemma. Jag har liksom allt jag behöver här. Tror på att man ska bygga sitt hem på ett sådant sätt att man vill vara där. Om man hela tiden känner att man måste vara någon annanstans för att ha semester, då faller liksom idén med ett hem. I alla fall i min värld.

Så har min själ kommit ikapp mig? Jajamen, den sitter här i soffan bredvid mig, och snart ska vi ta en kopp kaffe...















Inga kommentarer: