torsdag 15 september 2016

Räddjur...


På en äng nära vägen på vägen till jobbet ser jag ofta rådjur. Både morgon och kväll, och nästan varje gång blir jag sugen på att filma eller fotografera dem. Så idag bara stannade jag när jag fick se dem och började smyga mig framåt.

Vinden låg perfekt och de verkade inte direkt störda av de ljud som min videokamera åstadkommer. Tyvärr har den inget teleobjektiv, även om zoomen är bra, så riktigt nära kom jag inte med bilderna. De blev också väldigt skakiga eftersom stativet var kvar hemma och för att jag hade full zoom på.

Och som alltid när jag gör naturfilm slutar det med att objektet i fråga springer iväg. Om jag hade sparat alla filmer mina djurfilmer hade det blivit en kavalkad av skrämda kråkor, kaniner och annat lågvilt.

Men idag är jag mest nöjd med att jag faktiskt stannade. Mycket nöje...










Inga kommentarer: