lördag 18 februari 2017

Så var det lov...

Bra början på lovet...

Så var det då första dagen på sportlovet, och då det heter "sportlov" började jag det med att träna på lite e-sport. Jag har nu kommit till det stadiet där man är bra nog att spela dåligt igen. Ni vet det som händer när man höjer svårighetsgraden på något och nästan genast är man tillbaka på ruta ett.

Men det är väl det som träning handlar om: att hela tiden hitta en ny nybörjarnivå.

Att bli mästare betyder inte att man kan allt, det är då man börjar lära på allvar, sa jag någon gång.

Innan man blir mästare, som jag och e-sporten, lär man på ett annat sätt, och på vägen tar man mycket stryk. E-stryk...












2 kommentarer:

Stefan T sa...

Har ni tävlat mot eleverna än?

Onkel Olof sa...

Nä, inte än.
Tur är väl det med tanke på hur pyssligt jag spelar just nu > <