onsdag 29 mars 2017

Generations magi...

Still going strong...

Jag var ju med på den tiden då spelet "Magic- the gathering" bombade sönder rollspelsvärlden. Nästan över en natt började alla gamers samla och spela kort istället för att köra en juste kampanj Drakar och Demoner. Jag var därför lite emot spelet när det kom, men senare hade även jag en egen kortlek. Jag fastnade inte för det, och korten blev liggandes.

Men under tiden har spelet vuxit. Mycket tack vare att man var tidig med en proffsserie, där man kunde tjäna pengar, och nu tror jag det säljer mer än när det kom.

Vilket som. Det kändes rätt kul att se sina elever sitta och spela kortspelet häromdagen. Lite som att se sin egen ungdom igen. Kanske var det känslan av att inte vare helt antik som gladde med.

Undrar vad den som uppfann schack kände när han såg ungdomar spela spelet på sin ålders höst? Antagligen samma sak. Spel är liksom generationernas magi...













Inga kommentarer: