söndag 26 mars 2017

Slutspurt...

Fysik..

Vissa veckor är det bara mer än andra, och den här veckan har varit en sådan. Det har helt enkelt varit fulla dagar och kvällar. Det började med fysik och sedan har det bara fyllt spå med projekt, e-sport och avtackning av några kollegor. Helgen har gått till att medverka på partiets distriktsstämma.

Jag menar, har man mycket att göra hinner man ofta lite mer. Ibland verkar det finnas en naturlag som säger att om du har två människor framför dig, och den ena ska göra fyra saker och den andra ska göra en, så är det stor chans att den som ska göra fyra hinner med en sak till och den som bara har en sak antagligen inte får den gjord. Detta är väldigt generellt, men ni förstår nog vad jag menar.

Avslut...

Livet rör på sig, och inte m minst rör det på sig i skolvärlden. Den här veckan har jag medverkat i avtackning på tre goda kollegor. Det är alltid tråkigt när det sker, men samtidigt måste man se att livet går vidare och man ska aldrig stå i vägen för andras utveckling. Bara att önska alla lycka till och fortsätta som vanligt liksom.

Stämma...

Veckan avslutades som sagt med stämma. Det är otroligt vad 250 människor hinna komma överens om på en dag. Effektivitet på hög nivå. Efter stämman var det mingel och sedan en pubrunda. Välbehövligt i det läget, och väldigt trevligt.

Så nu avslutar jag en mycket spännande, trevlig och intensiv vecka med lite skolarbete och partiarbete. Sedan ska soffan få ta hand om resterna av mig...













Inga kommentarer: