måndag 8 maj 2017

Ny dator...

Mycket prylar...

Min dator var one på hit lag längre. Styrplatan liksom styrde sig själv och rycks lite på knappar och länkar som den ville. Vis av erfarenhet vet jag att i vissa modeller av min dator kan ibland batteriet svälla och trycka sönder styrplattan underifrån.

Jag bestämde mig för att ringa till supporten för att kolla vad detta kunde kosta. Fick då svaret att min dator var så gammal att det intet längre finns reservdelar. Vem kunde tro det?

Så det blev att krypa till korsett och köpa en ny. Inte  så konstigt egentligen. Den gamla datorn har jag haft i snart 7 år, och den har verkligen följt med mig överallt, så den känns "utnött". Men jag hatar att installera en ny dator. Tror alltid att mailen och annat inte ska fungera.

Men som vanligt fungerar det jättebra, tack vare att jag varit duktig på att göra backup hela tiden.

Så nu ser den nya datorns skärm ut precis som den gamla datorns. Så nu känns det tryggt och skönt igen. Och min blogg kan rulla på...
















Inga kommentarer: