onsdag 7 juni 2017

Ännu ett betydande fynd...

Men vad är det här?


Har en tradition av att göra såkallade "betydande fynd" när jag åker runt på diverse loppisar. Ja, ni minns väl den snäckformade och babyblå dammen som vi släpade hem för några år sedan, eller strumpautomaten som nu hänger i hallen.

Saken på bilden kanske kan bli mitt senaste betydande fynd. Det är någon sorts "nisch" eller relief i något frigolitliknande material som jag inte har en aning om vad man ska ha till. MEN. Min tanke är att göra en gjutform av den för att kunna tillverka flera i betong.

Sedan kommer det inte bli något problem att göra något spännande av dem till trädgård eller uterum.

Jag får väl återkomma när det är färdigt. För först då kan man utvärdera detta fynds betydelse på riktigt...












Inga kommentarer: