torsdag 27 juli 2017

Nära vård...

Ja, faktiskt...


Idag ringde min läkare mitt när jag satt och spelade spel med min kompis. Hon skulle kolla hur det går, diskutera provresultat och rent allmänt samtala kring min sjukdom. Det gladde mig mycket, även om jag ändå tycker att jag har rätt bra koll just nu. Samtalet tog kanske max 10 min, men var värt mer tid än så. Så även om det finns många "världens bästa doktor" där ute, så känns det som om jag är en av de patienter som fått just det.

Överhuvudtaget har all personal jag mött på vårdcentralen i Knislinge, dit jag går, varit mycket duktiga och väldigt professionella. Från de som tar prover till sjuksköterskor och läkare. Det känns som om de alltid har tid med en, och är genuint intresserade av just mitt problem. Det är tryggt.

Det talas mycket om all kris i vården just nu, men i min värld just idag är det något annat som gäller. Bara så ni vet...


















Inga kommentarer: