fredag 25 augusti 2017

Kill steal...

Jo, så är det...

Ni tror kanske att mitt e-sportande ligger på is nu när jobbet börjat igen? No way josé! Jag är lika aktiv som tidigare, och mycket bättre.

Igår spelade jag med en grupp och det gick bra. Så bra att min hjälte hade tagit mest poäng av alla i gruppen. I morse möttes jag av en något tjurig elev som anklagade mig för kill steal (KS), alltså att jag dödat fiender som han ansåg var till hans statistik.

Det visade sig alltså att två i gruppen var elever på min skola, och att jag som gammal uv inte bara röjt mer, utan också lyckats sno deras fiender.

Jag vill säga att detta är min största framgång i mitt e-sportande hittills, och väldigt inspirerande. Roligt är att det också visar att e-sport kan vara en åldersövergripande aktivitet.

Misstänker att jag inte kommer att tillåtas ta några killa alls nästa gång. Men det är ju cred på sätt och vis det med.

Så huka er ungdomar. Nu laddar gubben om...




Inga kommentarer: