söndag 3 september 2017

Sjuka ideal...

Lite som man känner sig...

Alltså redan innan jag fick diagnosen diabetes hade jag tappat en massa vikt. Nu är det ännu mer, men kanske av lite vettigare orsaker. Men oavsett vilket så är orsaken till att jag krympt ur mina kläder att jag är och inte varit frisk.

Nu kommer många fram och liksom gratulerar en till att man blivit typ "snyggare", alltså smalare. Det är ju förvisso roligt att de tycker och säger så, men samtidigt känns det lite fel. Då tänker jag att det nog finns massor av människor som är magra mot sin vilja av olika orsaker och att även de får liknande kommentarer.

Övervikt är ju inget att sträva mot, men nog börjar vi få lite sjuka ideal eller hysterisk fetträdsla. För kanske hade vi haft mindre överviktiga och friskare människor om vi inte var så snabba med att döma och berömma hur andra ser ut.

Detta tänkte jag en söndag i september...










Inga kommentarer: