lördag 16 september 2017

Vardagsdisciplin...

Avslappning...

Ibland får man frågan hur jag hinner med allt jag gör. Svaret heter "disciplin". Ett ord som många tycker har en negativ klang. Själv ser jag det som något positivt. I alla fall den disciplinen som kommer inifrån. Man måste var vid det man gör när man väl sätter sig med det. Det går inte att tänka på två saker och göra en tredje.

Så idag när vi gjort dagens ärende, och efter det att jag dammtorkat hela huset, så blev det äntligen dags för lite tid att måla tennfigurer till mitt senaste spel (se ovan).

I morgon ska alla fysikuppsatser rättas och bedömas innan det blir didaktikläsning. Blir det tid över i morgon får det bli lite e-.sport.

Och så rullar livet på: utan att vänta på den som väntar...














Inga kommentarer: