onsdag 7 februari 2018

Blandat...

Udda sätt...

Dagen började med en tur hos tandläkaren. Inget konstigt med det mer än att jag hade en ny tandläkare, och jag fick rådet om en ny sorts tandpetare. Men när jag väl var hemma igen trodde jag att huset skulle vara fullt av hantverkare, men det var tyst och tomt. Det enda spåret var den där märkliga konstruktionen på köksgolvet. jag är ingen vidare hantverkare själv, vilket är min ursäkt att inte förstå hur de tänkte med den där.

Senare kom de i alla fall igång, och de imponerade på mig genom att börja sätta kaklet i mitten av väggen. Själv hade jag börjat i ett hörn eller på golvet, men som sagt: jag är långt ifrån ett proffs.

Snyggt...

Bra blir det i alla fall, det är ju i vilket fall som helst huvudsaken. Så medan vårt badrum växte fram gjorde jag mig behjälplig genom att måla några ankor.

Var och en ska göra det som den är bäst på, och idag var jag bäst på att måla ankor...






Inga kommentarer: