lördag 10 februari 2018

Svanjön revisited...

Iskallt...

Ja ha, idag var jag tillbaka i affären som hade den där svanbåten. Tanken var att köpa den om bara priset var rätt. Kanske skulle jag frågat om detta redan förra gången, för det visade sig till min bedrövelse att den inte alla var till salu. Affären tänkte ha den i sin egna damm till sommaren.

Förbannelse och kaffe!

Det hjälpte inte ens att jag blängde omkring mig och muttrade att "det var en märklig affär som inte vill sälja sina varor". Inga av mina andra goda förslag om hur de kunde avyttra den till mig hjälpte heller. Snarare spred de lite salt i såren genom att säga att de haft två men den som var till salu såldes redan för en vecka sedan. Enda trösten i sammanhanget var att den sålda svanen tydligen var röd, något som inte funkat med min politiskt estetiska själ. (Vem fasen målar en svan röd??)

Så nu blir det ingen svanbåtstur på Helgeå, men det kanske har någon sorts mening det med.

När jag kom hem såg jag de där istapparna på bilden. Man kan tro att jag vill förmedla någon sorts romantisk vinterkänsla med den där bilden. Det vill jag inte. Jag vill bara påminna mig själv om att taket behöver isoleras...




















2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...


Den är (helt) säkert möjlig att köpa - till rätt pris. I en blå värld .. :)

Onkel Olof sa...

Det brukar heta det, men det här var väldigt envist.
Den röda svanen hade de fått 20 000kr, så det fick nog bli ett rejält blått pris :)